توسعه محصول فرآیند جامع تدوین استراتژی، خلق مفهوم ، تدوین و ارزیابی برنامه بازاریابی و تجاری سازی برای یک محصول جدید است. جهت تبدیل ایده به محصولی جدید مطابق با نیاز بازار هدف، مراحل توسعه محصول به صورت زیر طی می شوند:
-
ایده پردازی:
در این مرحله به کمک تکنیک های مختلف ایده پردازی، ایده های متعددی برای تولید محصول خلق می شوند تا در مراحل بعد بتوانیم از بین این ایده ها مناسبترین گزینه را انتخاب کنیم. مطالعه مشتریان و رقبا در این قسمت می تواند سر نخ های جالبی برای ایده پردازی در اختیارمان قرار دهد.
-
تحقیق و بررسی و غربالگری ایده ها:
در این مرحله به کمک تحقیقات بازاریابی، بررسی توانمندی های داخلی، تحلیل محیط و انجام مطالعات امکان سنجی از بین انبوهی از ایده ها مناسب ترین گزینه ها را انتخاب می کنیم.
-
طراحی محصول:
در این مرحله مفهوم مورد نظرمان را در قالب نمونه اولیه محصول خلق میکنیم به طوری این نمونه قابل استفاده و ارزیابی توسط مشتریان باشد.
-
تست بازار:
تست بازار این امکان را فراهم میکند که قبل از رونمایی و تجاری سازی محصول بتوانیم واکنش بازار هدف مورد نظرمان را بررسی کرده و در صورت لزوم بازنگری داشته باشیم.
-
تجاری سازی:
برای انجام موفق این مرحله نیاز است استراتژی ورود به بازار به درستی تدوین شود و کانال های ارتباط با مشتری به دقت تعیین شوند.
در تمامی این مراحل از شکل دهی ایده ها تا تجاری سازی محصول متخصصان تجاری سازی و بازاریابی شرکت آرتان همراه شما هستند و مشاوره های لازم را در اختیارتان قرار می دهند.